luni, 13 ianuarie 2014

Activitatea parlamentarului, între vorbe și fapte

Atât presa locală din Iași, cât și cea națională întocmește periodic analize și clasamente ale parlamentarilor României. De cele mai multe ori, criteriile luate în calcul sunt strict cantitative: câte declarații politice a susținut parlamentarul respectiv, câte intervenții în plen, câte inițiative de lege a depus sau a semnat etc.

Din păcate, de prea puține ori se ține cont de criteriul calitativ: ce efecte concrete au declarațiile politice (care de multe ori sunt un fel de festival de recitare în plen în faţa băncilor goale), câte dintre iniţiativele de lege se transformă efectiv în legi, cât de bune sunt aceste legi şi ce efecte au asupra cetăţenilor.
În această situaţie mă regăsesc astăzi şi eu. 

Observ că o lege pentru care m-am luptat și mă voi lupta în continuare, aceea prin care se modifică modul de calcul al indemnizațiilor pentru mamele aflate în concediul de creștere a copilului, nu contează prea mult în clasamentele locale. Nu contează că legea a fost deja votată în unanimitate la Senat, iar în prezent se află pe agenda Camerei Deputaților. Nu contează impactul asupra a mii de mame, care văd astfel corectată o eroare de calcul perpetuată în legea precedentă. 
Însă ce mă bucură este că această inițiativă contează în ochii celor pe care îi reprezint, de fapt, în Parlament. Zecile de mesaje și întrebări pe care le primesc pe acest subiect, despre această lege, din toate colțurile țării constituie criteriul meu personal, cantitativ dar și calitativ, mai important decât orice clasament.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu